Rejestracja firmy budowlanej

www.brukarstwo-bratbruk.pl

Z pewnością wiele firm budowlanych działające na polskim rynku to jednoosobowe niezarejestrowane działalności (nie mylić z jednoosobową działalnością gospodarczą). Aby móc jednak legalnie pracować w branży budowlanej, konieczne jest zarejestrowanie przedsiębiorstwa. W jaki sposób można to zrobić? Jakie warunki należy spełnić? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy poniżej.

Czy trzeba rejestrować firmę budowlaną?

Wiele osób stara się obchodzić obowiązujące przepisy poprzez nierejestrowanie działalności zarobkowej. Fakt jest jednak taki, że jeśli prowadzimy zarobkową działalność, czy to wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową lub zawodową, którą wykonujemy w sposób zorganizowany i ciągły, bezwzględnie powinniśmy ją zarejestrować, jako działalność gospodarczą.

Formy rejestracji firmy budowlanej

Zgodnie z klasyfikacją prawną, firma budowlana może być zarejestrowana na kilka sposób. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że to jak zarejestrujesz swoją działalność będzie miało wpływ m.in. na przyszłą odpowiedzialność majątkową, czy sposób prowadzenia księgowości. Polskie prawo pozwala nam na rejestrowanie działalności zarobkowych jako indywidualne działalności gospodarcze oraz spółki: cywilne, jawne, partnerskie, komandytowe, komandytowo-akcyjne, akcyjne oraz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jak zarejestrować indywidualną działalność gospodarczą?

Indywidualną działalność gospodarczą należy zarejestrować w Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dokonanie rejestracji jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej http://prod.ceidg.gov.pl/. Warto wskazać, że wszystkie działania związane z rejestracją działalności na wskazanej stronie są bezpłatne. Aby zarejestrować działalność należy wejść na stronę CEIDG, a następnie kliknąć „zarejestruj firmę”. Po ukazaniu się kolejnego okna należy kliknąć „wypełnij wniosek przez Internet”. Osoby posiadające kwalifikowany podpis elektroniczny mogą założyć działalność bez wychodzenia z domu. W terminie 7 dni od daty złożenia wniosku konieczne jest jednak udanie się do Urzędu Miasta lub Urzędu Gminy w celu zweryfikowania tożsamości osoby zakładającej działalność. W momencie wpisu do ewidencji CEIDG składany jest również wniosek o nadanie numeru REGON lub wskazanie NIP-u. Kolejny krok to wybór formy opodatkowania oraz głoszenie działalności do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

pharos.pl/outsourcing-abi/ zwrot vat z francji